Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Reportáž: Policie ČR - Pomáhat a Chránit - souřadnice: N 50, 17.33.

souřadnice: N 50, 17.33.7 a E 014,16.23.8 Najezdím autem ročně kolem 30 000 km. Najezdím na motorce ročně kolem 10 000 km. A deska? Protokol, volný přepis:

Reportáž - Policie ČR - Pomáhat a chránit souřadnice - N 50, 17.33.7 a E 014,16.23.8

Najezdím autem ročně kolem 30 000 km.

Najezdím na motorce ročně kolem 10 000 km.

A deska?

Protokol, volný přepis:

Viníkem nehody je pan Jaroslav Homolka. Přestupek .- nedodržení bezpečné vzdálenosti, což zapříčinilo poškození vozidel XX YY v rozsahu cca. 10 000.- každý. Udělena pořádková pokuta ve výši 500 Kč.

Souhlasí, podepsal….

Jak jsem to viděl já.

Klasika, snídaně na pumpě, iPod přehrává kurz angličtiny, je teplo, svítí sluníčko, nádherný den. Přede mnou se líně vleče dodávka skoro na prostředku. Normálka. Je krásně, držím se za ním a přemýšlím, jak to dneska udělám. Mám školení pro reálný tým, to je nejlepší práce, žádný všeobecný keci, ale řešení reálných problémů. Jo dobrej den.

Dodávku jsem předjel, dneska je to v pohodě, ostatně jako vždycky, když jedu na seminář. Dril – o hodinu na místě dřív. Je to zvyk jak hrom a má svoje výhody – klid na přípravu :o)

Jedu skutečných 90, přede mnou jede stříbrná octavie, za mnou nějaká fabie, je docela blízko, tak si to srovnám, abych byl uprostřed. Mám je pod kontrolou :o) Proti jede kolona kamionů. Standardní stav. Místo přehledný, stoupající mírná zatáčka, co víc chtít .O)

Najednou z poza kamionu vybočí nějaký PAKO a chce předjíždět. Dívám se na něj a říkám si něco v tom duchu: „Co to PAKO dělá“. Jedeme dál.

Já se přitlačím k levýmu okraji, je to - PAKO. Ten za mnou se přiblížil dost na knap. Vidím, že nemám místo, takže buď:

1. kufr Octávie, nebo

2. maska kamionu a když bude štěstí, tak trochu času,

3. maska toho PAKA a

4. felicie v mým kufru..

Tři je dobře. Brzdy na podlaze a … BENG, ííííííííííííííí. Stojím. Kamion už je zamnou, PAKO přede mnou, Octavie po boku. Felície, ani nevím.

Slyším jen ANGLIČTINU. Jako ve snu. Kouknu do zrcátek, levý dobrý, vnitřní dobrý, pravý – slepý, smutně tak sklopený na skle upírá na mě prázdný pohled. Dobrá zpráva, je tam. Vylezám. Ten z Octávie taky. Pako je pryč. Felicie nás objíždí a houká.

„Co si dělal“, ptám se chlapíčka z Octavie. „Nevím, von by to nestihl“. „Ty si zastavil, člověče“. Jsem pořád úplně OK, to se sice divím, ale…

„Bál jsem se, že do mě vrazí“ říká, je evidentně nervózní. Jdu okouknout auto. Zrcátko, to jsem už viděl. Bok auta, no je tam šlic, ale vlastně jak to bylo hustý, nic.

Jdu si sebrat sklíčko ze zrcátka, je celý :o) Voláme policajty, já ruším zakázku. Nepříjemný pro cashflow, ale to se stává. Nasazuju zrcátko a čekáme na policajty.

Přijedou brzo, ale není to dopravka. Dýcháme, vše je ok. Volají dopravku a odjíždějí. Sedám si na trávu, vybaluji noťas a dám se do psaní. Asi za hodinu přijede dopravka. Vysvětlujeme jim oba, jak se to stalo. Jsou v pohodě, usmívají se. „Kdo je podle vás viníkem nehody“, ptá se policistka. Krčím rameny, já se tak necítím a myslím, že jsem udělal, co se dalo aby….

Vy pane Homolko. Nepřizpůsobil jste vzdálenost. Do nikoho naproti jste nenarazil, takže je to takhle. Je vidět, že rozumí tomu, jak to bylo, že nám věří, ale zákon je zákon. Navrhuje pořádkovou pokutu 500 Kč. Jdu do toho bez ohledu, jak se cítím.

Teď je po klidu, to PAKO bych chtěl teď mít tady.

Podepsal, zaplatil, policie odjela. Octávie odjela. Sednu do auta, chci nastartovat a nic. Nechal jsem svítit světla. Pako, jsem tedy já :o)

Sednu znova do trávy, volám kamarády a sháním někoho, kdo mi pomůže nastartovat. To, co se mi teď pořád vybavuje, jsou ty čtyři volby, který jsem měl. Tři bylo dobře, i když tu masku kamionu ještě asi dneska uvidím :o). Pěkné sny.

Děkuji Policii ČR. Za opravdu slušné chování, věcný přístup, ochotu naslouchat a konstruktivní přístup k jednání. Jaroslav Homolka

Autor: Jaroslav Homolka | pátek 9.5.2008 11:02 | karma článku: 18,97 | přečteno: 2329x
  • Další články autora

Jaroslav Homolka

100 days of riding – mad not bad

Tak před rokem jsem dostal tenhle nápad. Vypadalo to slibně, tak jako všechna přání. Skutečnost mi ale dala za vyučenou.

21.6.2009 v 10:55 | Karma: 25,06 | Přečteno: 6417x | Diskuse| Osobní

Jaroslav Homolka

Zelená veš v kožichu

Tohle přirovnání mi napadlo, když jsem viděl pani Kateřinu horlivě lamentovat proti „Soudní mafii". Tak se to dělá. Máš malér, tak rychle najdi malér někoho jiného a odveď řeč.

18.3.2009 v 8:22 | Karma: 27,28 | Přečteno: 2202x | Diskuse| Osobní

Jaroslav Homolka

ČSSD před sjezdem a nová krev

Tak jsem si v neděli přečetl rozhovor s panem Jiřím Zimolou, odložil noviny stranou. Nic nového. Přesto mi to nedalo, podíval jsem se na pana Paroubka v nedělních Otázkách Václava Moravce.

17.3.2009 v 8:22 | Karma: 44,15 | Přečteno: 6206x | Diskuse| Osobní

Jaroslav Homolka

Nato potřebuje lidi jako pan Zaorálek?

Máme za sebou deset let a je nejvyšší čas, abychom jim do toho začali mluvit my. Nejsme na to sami, pan Sarkozy to vidí podobně, to nám jen dodává odvahu.

16.3.2009 v 20:36 | Karma: 31,39 | Přečteno: 1997x | Diskuse| Osobní

Jaroslav Homolka

Chci se omluvit panu Rathovi, nerozuměl jsem mu

Nerozuměl jsem tomu, co říkáte a jak se chováte. Konečně jsem vás pochopil. Pane Rathe rozhodl jste se zbavit nás pana Paroubka, který chtěl řídit sociální demokracii a jejím prostřednictvím náš stát a národ silou.

3.3.2009 v 8:25 | Karma: 34,87 | Přečteno: 2684x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Názor, že Paroubek parazituje, nestačil. Podle soudu může iniciály ČSSD použít

3. května 2024  19:44

Volební senát Nejvyššího správního soudu (NSS) zamítl návrh Sociální demokracie (SOCDEM) na zrušení...

Hamás má týden na příměří, jinak Izrael vtrhne do Rafáhu, spekuluje Egypt

3. května 2024  19:28

Izrael dal palestinskému radikálnímu hnutí Hamás týden na to, aby přijal dohodu o příměří a...

V Berlíně hoří výrobní hala firmy produkující zbraně poskytnuté Ukrajině

3. května 2024  15:44,  aktualizováno  19:02

Hasiči na jihozápadě Berlína likvidují rozsáhlý požár výrobní haly, ve které jsou uskladněny...

Šli do stanu zjistit, zda nemají nádor. Krutou odpověď jich slyšelo 170

3. května 2024  18:30

Preventivní akce Stan proti melanomu se v Praze, Brně a Ostravě zúčastnilo přes 3800 lidí. Lékaři...

  • Počet článků 65
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2556x
K zájmům: Pozorování jak věci fungují - pokouším se o úžas malých dětí (moc mi to už nejde) Jak se zvířata chovají Jak se lidé - zvířata chovají, ne co říkají - Bojové sporty - jsem víc teoretik než excelentní praktik Myšlení a filosofie války - principy, hodnoty, Motorky enduro - Auta - Veteráni Cestování - expedice Fotografie - věčně nadšený amatér Filmy - to, jak se dělají, Muzika - heavy beat and metal a to, co ani neumím zařadit Co mi fakt nejde: Naučit se kloudně jazyky, i čeština mi bývá cizí Dělat všechno a přitom si v tom udržet pořádek Plnit některé sliby, které dám - většinou mi to trvá déle než jsem čekal Vycházet sám se sebou