Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Motorkáři jsou vrazi III sebe - Dnes - se mi zabil kamarád Luky

dosud nepublikováno
Včera a dnes v noci jsem psal o pohledu motorkářů. Statistiky jsou otřesný, ale u někoho blízkého dostávají úplně jiný rozměr. Nějak to víc cítím. Sedím tu nad prázdnou plochou Wordu, všechno se mi honí hlavou. LUKY, proboha, co jsi dělal? Po pěti letech zase poprvé na motorce, po necelých pěti minutách Už nejsi. LUKY, vole vrať se, neblbni – kurva… To ne, fakt, tohle ne…….

hromadka pisku a kus zrcatkaJaroslav Homolka Jsem oproti těm klukům z tréninku starej pazour. Většinou je jim kolem třicítky a míň. Někteří mi říkají Dědku, můj syn je pro ně víc kámoš, než já. Já je někdy vnímám „skoro jako další svoje kluky“ (dva svoje už mám 23 let a 5 měsíců :o), cizí, ale moji :o)

LUKY k nám patřil od začátku, co jsme rozjeli SKS. Byl v tý základní partě, co s námi začala. Bylo mu 32 let (je to fakt divný ten minulý čas), chlap jak hora. Vždycky v pohodě. Snad nikdy jsem ho neviděl naštvanýho. Když mu bylo nejhůř (tenkrát se nějak rozešel s přítelkyní, tak byl smutnej), ale ne naštvanej.

Minulý týden po tréninku jsme dali kafe a on nadšeně vyprávěl o tom, že zas bude mít „mašinu“ Hondu Fareblade CBRRE 1000, plánoval, kam vyrazí a tak. Nebyl přede mnou dvaatřicetiletej chlap, ale malej kluk. Oči mu zářily, usmíval se jak měsíček, na moje poznámky, o „zbytečných dělech“, se jen usmíval. Rozloučili jsme se dotekem pěstí a šli každý domů. To jsem ho viděl naposledy.

Dneska, sedím u počítače, kontroluji diskuse na „Motorkáři jsou vrazi (sebe)“, při tom dělám svou práci. Chvilku četuju s klukama z bmw gs site a napadá mi, po tom včerejšku a dnešku, udělat sdílenou mapu na google Earth – Blbý a Dobrý místa. Přemýšlím o tom, co udělat, aby kluci zbytečně neumírali, článek moc nezmění. Musí se stejně, když se něco stane, o sebe postarat sami – snad víc informací by pomohlo, snad alespoň těm, kdo chtějí……

Zvoní telefon. Kamarád Petr: „Kámo, dáme kafe, jedu ze Žiliny.“ Nehodí se mi to, mám rozděláno, tak to přehazuju na zítra večer. Ticho. „Kámo - LUKY je mrtvej.“ Ticho. Jsem taky zticha, nedochází mi to hned.

Ptám se: „Kterej LUKY“? Ticho. „LUKY P.…. Ticho na obou stranách. „Jasně“, říkám, „za patnáct minut Unhošť - pumpa“. Všechno jde stranou. Jsem z toho všeho jak vopařenej, nemohu tomu uvěřit, to není možný. LUKY. Sedám na motorku a jedu….

Za patnáct minut jsem na pumpě. Petr přijíždí chvilku po mně. Je zválcovanej, jak ho neznám, je to kickboxer, má super kondici, ale tady a teď je to houžev.

KAMARÁD PETR - Vypráví mi, co se stalo.

„Luky si dneska vyzvedl motorku, jel si jí přihlásit, chtěl si to udělat sám. Směje se jak sluníčko na hnoji a vyráží. Kámoš, co ho přivez, jede za ním. Nestačí mu, tak je kousek pozadu. Vjíždí do esíčka a je vedle – motorka ve škarpě, LUKY v lese.“

„Zastavuje, nevěří svým očím – to není pět minut, co se vydali do Kladna na technickou. Luky tam leží, je celej divně zkroucenej.“ Víc neřekl… Ticho. „Pak volal záchranku, policajty. Byl na místě mrtvej.“ TICHO, jak v hrobě. Pijeme svý plechovkový kafe. Ticho, divný hnusný ticho. Petr zvedne hlavu, jen se na sebe podíváme.

Chlap jak má být a je na měkko (upřímně, já taky, a to jsem takovej kámoš nebyl). Ticho. Zvedneme se, rozloučíme se dotekem pěsti, nasedáme na motorku a jedeme beze slov, každej svojí cestou.

Volám Kamaráda Honzu, od toho si Luky bral dneska motorku. Nebere mi to, zkouším to znovu a znovu nic. Jedu za ním. Jen zastavím, chcípnu motorku a už se mi otevírají vrata. Honza je na měkko. Ticho, divný ticho. Začnu, že to vím, že jsem jel okolo. Zapálíme si doutník a jsme spolu - TICHO. Pak promluví.

KAMARÁD HONZA: „Jsou to hrozný SVINĚ, tyhle motorky.“ TICHO. „Říkal jsem mu to. Von se hrozně těšil, byl jak malej Jarda, fakt, měls ho vidět. Celej zářil, říkal, že to zařídí a je za chvíli zpátky.“ TICHO. „No, pak jsme tam jeli. Ty vole, von se roztrhal vo ten strom.“ TICHO, ještě hustší než předtím. Držím hubu, není co říct. Dokouříme, rozloučíme se, dotek pěstí, on odchází jako bez duše, já nasedám na motorku a jedu na místo.

Po cestě mi hlava jede na plný obrátky. Jak je to možný? Tahle otázka je strašně dotěrná, pořád, pořád se vrací.

Jsem na místě. Postavím motorku hodně stranou. Pořád se rozhlížím, aby mě nikdo nesestřelil. Klasický, pěkný esíčko, slušná silnice, co se tady stalo?

Jdu po stopách, jsou čerstvý. Hodně přemýšlím, jestli fotit. Nechce se mi ani trochu. Dodám si odvahu a udělám pár snímků. Jedu domů a ta otázka je tu pořád: „Jak je to možný.“

Po cestě přemýšlím, co s těmi záběry. Nejsou moc dobrý, jsou z mobilu a už se skoro stmívalo. Vymazat? NE! Není toho moc vidět, ale je tam krev kamaráda, kterej dneska…Ne, já vám je sem dám, třeba vás to alespoň na chvíli zbrzdí. Je mi jasný, že jen někoho, že to se musí prožít, aby člověk uvěřil. I nám otrne, tak to chodí.

Jsem doma, celej. Přítelkyně se jen podívá, je zticha. Jdu do pracovny, ona se jen zeptá: „Dáš si čaj?“ „Jó“, jediný, co ode mne slyší.

SYN HONZA (on, moje dcera, přítelkyně všichni jezdíme na motorkách):

Přijde za mnou do pracovny, sedne si vedle mě na židli, koukám na něj a hned: „TO NE, TO NE - buší mi v hlavě, mohl to být i ON.“ Jsme zticha. Už všechno ví, kluci držej pohromadě. Nabízí mi nějaký fotky. Beru si je. Sedí, chvíli na sebe koukáme, já kouřím, on mlčí. Zvedne se, jede za klukama, slezou se v Zanziku, na chvili….

Volám kamaráda Toma, nezvedá mi to. Pak se ozve, mluvíme spolu, byl tam hodně brzo po tom, co se to stalo. Byl asi jeho největší kámoš. Odkaz na audio….

KAMARÁD TOM - do telefonu: audio…. nedaří se mi ho sem dostat (zítra večer . snad)

Jsem doma, sám v pracovně: Motorhead - Hammered na plný pecky, píšu a pořád se vracím k

tomu, co jsem dnes viděl. KURVA TO NE.

 

Co teď? Nevím, nic mi nenapadá, snad jen napsat tenhle článek a to, že Blbý a Dobrý místa - na google Earth, přejmenuju po LUKYM (že dám dohromady partu lidí, co mi pomůže takovou věc přivézt na svět) na:

LUKY – Blbý a Dobrý místa MOTO-WORLD

Luky, umřít v botách, to chlap má, ale KURVA - PROČ TAK BRZO A TAK ZBYTEČNĚ!!!

PS. Kdo byste chtěl se mnou pracovat na LUKY-Blbý a Dobrý místa napište : jaroslav.homolka@gmail.com

 

Kladenský deník

 

Zvětšit mapu

Autor: Jaroslav Homolka | pondělí 1.1.0001 0:00 | karma článku: 36,63 | přečteno: 27630x
  • Další články autora

Jaroslav Homolka

100 days of riding – mad not bad

Tak před rokem jsem dostal tenhle nápad. Vypadalo to slibně, tak jako všechna přání. Skutečnost mi ale dala za vyučenou.

21.6.2009 v 10:55 | Karma: 25,06 | Přečteno: 6417x | Diskuse| Osobní

Jaroslav Homolka

Zelená veš v kožichu

Tohle přirovnání mi napadlo, když jsem viděl pani Kateřinu horlivě lamentovat proti „Soudní mafii". Tak se to dělá. Máš malér, tak rychle najdi malér někoho jiného a odveď řeč.

18.3.2009 v 8:22 | Karma: 27,28 | Přečteno: 2202x | Diskuse| Osobní

Jaroslav Homolka

ČSSD před sjezdem a nová krev

Tak jsem si v neděli přečetl rozhovor s panem Jiřím Zimolou, odložil noviny stranou. Nic nového. Přesto mi to nedalo, podíval jsem se na pana Paroubka v nedělních Otázkách Václava Moravce.

17.3.2009 v 8:22 | Karma: 44,15 | Přečteno: 6206x | Diskuse| Osobní

Jaroslav Homolka

Nato potřebuje lidi jako pan Zaorálek?

Máme za sebou deset let a je nejvyšší čas, abychom jim do toho začali mluvit my. Nejsme na to sami, pan Sarkozy to vidí podobně, to nám jen dodává odvahu.

16.3.2009 v 20:36 | Karma: 31,39 | Přečteno: 1997x | Diskuse| Osobní

Jaroslav Homolka

Chci se omluvit panu Rathovi, nerozuměl jsem mu

Nerozuměl jsem tomu, co říkáte a jak se chováte. Konečně jsem vás pochopil. Pane Rathe rozhodl jste se zbavit nás pana Paroubka, který chtěl řídit sociální demokracii a jejím prostřednictvím náš stát a národ silou.

3.3.2009 v 8:25 | Karma: 34,87 | Přečteno: 2684x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

PŘEHLEDNĚ: Podívejte se, jaké změny v důchodech české občany čekají

30. dubna 2024

Exkluzivně Zvyšování důchodového věku nad 65 let podle prodlužování života, snižování výpočtu nových důchodů,...

„Pučista si ji nezaslouží.“ Bidenův tým vymýšlí, jak zrušit debatu s Trumpem

30. dubna 2024

Premium Koho by před časem napadlo, že když prezident USA připustí, že se snad i zúčastní debaty se...

Bude mít kdo jezdit pro pacienty? Chybí stovky záchranářů, mladé práce neláká

30. dubna 2024

Premium Posádky sanitek stárnou, průměrný věk zdravotnických záchranářů se pohybuje nad 50 lety....

Královská rodina vyslala na Ukrajinu vévodkyni, mluvila o sexuálním násilí

29. dubna 2024  23:19

První člen britské královské rodiny přijel na Ukrajinu od začátku konfliktu s Ruskem. Vévodkyně z...

  • Počet článků 65
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2556x
K zájmům: Pozorování jak věci fungují - pokouším se o úžas malých dětí (moc mi to už nejde) Jak se zvířata chovají Jak se lidé - zvířata chovají, ne co říkají - Bojové sporty - jsem víc teoretik než excelentní praktik Myšlení a filosofie války - principy, hodnoty, Motorky enduro - Auta - Veteráni Cestování - expedice Fotografie - věčně nadšený amatér Filmy - to, jak se dělají, Muzika - heavy beat and metal a to, co ani neumím zařadit Co mi fakt nejde: Naučit se kloudně jazyky, i čeština mi bývá cizí Dělat všechno a přitom si v tom udržet pořádek Plnit některé sliby, které dám - většinou mi to trvá déle než jsem čekal Vycházet sám se sebou